|
Japonya
Sağlık Bakanlığının talebiyle Ulusal Kanser Merkezinin yaptığı
araştırma, çok kahve içen kadınların rahim ağzı kanserine yakalanma riskinin
daha az olabileceğini ortaya koydu.
Bilim adamları, 40-69 yaşlarındaki 54 bin kadının sağlık durumunu 15 yıl
boyunca izledi. Bu dönemde söz konusu kadınlardan 117'si rahim ağzı
kanserine yakalandı.
Araştırmacılar, günde 3 fincandan fazla kahve içen kadınların rahim ağzı
kanserine yakalanma riskinin haftada 2 fincandan daha az kahve içenlere göre
yüzde 60 az olduğunu belirledi.
Kahvenin insülin oranını azaltmaya yardımcı olduğu, bunun da rahim ağzı
kanserine yakalanma riskini azaltabileceği görüşü dile getirildi.
Yeşil çayın da benzer etkileri olup olmadığını araştıran bilim adamları, çay
içmekle rahim ağzı kanserine yakalanma riski arasında bağlantı bulmadı.
Ayrıca uzmanlar Kahve nin
bilinen faydalarını şöyle sıraladılar,
Kanser
Yeşil ve siyah çay gibi, kahve
de antioksidanlar içeriyor. Bu da kansere yol açan hücrelerin çoğalmasını
engelliyor.
Baş ağrıları
Migreni olumsuz yönde etkileyen
kahve, şaşırtıcı bir biçimde baş ağrısına iyi geliyor. Baş ağrısı
ilaçlarında bulunan bazı maddeleri içeren kahve, ağrı kesicilerle
kıyaslandığında, yüzde 40 oranında baş ağrısında daha etkili oluyor.
Beyin uyarımı
Kahve konsantrasyona yardımcı
oluyor. Yapılan araştırmalarda, okul çağındaki çocukların az miktarda kahve
ile süt içtiklerinde sabahki derslerinde daha başarılı oldukları görülüyor.
Karaciğer sağlığı
Düzenli kahve içenlerin siroz
gibi karaciğer rahatsızlıklarından daha az şikayet ettiği görülüyor.
Safra taşları
Kadın vücudu erkeğe kıyasla iki
kat daha fazla safra taşı üretiyor. Günde dört bardak kahve içen kadınların
içmeyenlere oranla yüzde 25 daha az safra taşından şikayet ettiği
kanıtlandı.
Cilt
Yapılan çalışmalarda bilinenin
aksine; kahvenin selülite karşı faydalı olduğu görülüyor.
İstanbul
- 01.09.2008
|